Agility kombinerer fart og godt samarbeid mellom hund og fører. Hundene løper løs og tas gjennom banen av føreren ved hjelp av kommandoer, tegn og bevegelser. Med en hundesport som agility får hunden testet både den fysiske og mentale styrken sin, da det settes krav til disiplin, fart, konsentrasjon og oppmerksomhet. Agility vil gi både deg og den firbente noe å bryne seg på. Vil du vite mer om «agilitykurs» , klikk HER

INSTRUKTØRER
Tone Andresen
Sølvi Håberget

KURSINNHOLD
Gjennomgang og innlæring av hinderne
Handling
Positiv læring / belønning
Regelverk agiliy

På kurset starter vi med teori, vi går gjennom alle hindre som blir brukt i agility før vi går ut på banen. Ved innlæring av felthinder og slalom er det kun 1 ute på banen av gangen. Så litt venting må påberegnes. Hunden må være 12 mnd gammel for å kunne delta på agility kurs i regi av EHK.

MÅLGRUPPE
Hunden må være 12 mnd gammel for å kunne delta på agility kurs i regi av EHK. Grunnleggende hverdagslydighet som: sitt, bli og komme på innkalling må også være på plass.

KURSINFORMASJON
Pris: Medlemmer 1450,-, ikke-medlemmer 1800,-. Studentrabatt 20%.
Dato/klokkeslett: 29/04 og 30/04 – Oppstart kl 10.00
Sted: Elverum hundeklubb (se veibeskrivelse HER)
Antall timer: 8
Antall deltakere: 10
Påmeldingsfrist: 24/04

Påmeldingen er økonomisk bindende.
Hunden MÅ ha gyldig vaksinasjon for å delta på kurs i regi av EHK. Har du oppholdt deg på steder (f.eks utstilling) hvor hunden har vært eksponert for kennelhoste, eller andre smittsomme sykdommer, og/eller du mistenker at hunden er smittebærer; hold hund unna fellesaktivitet/andre hunder i ca 14 dager, for å unngå videre smitte.
Vi mottar støtte til kurset fra Studieforbundet Natur og Miljø.

Praktisk informasjon: Det anbefales å lese om de ulike hindrene/regelverket (se regelverk HER)
Gode joggesko anbefales. Husk godbiter og gjerne en favorittleke. Grunnleggende hverdagslydighet som: sitt, bli og komme på innkalling.

Har du spørsmål angående kurset kan du sende e-post til: agility@elverumhundeklubb.no evnt tlf: 91732830 ( Tone Andresen )