Fast treningsdag: Pr nå ingen fast treningsdag
Følg med på FB: Elverum Hundeklubb
Sted: Varierer fra gang til gang

Utstilling er i dag ikke en organisert aktivitet i regi av klubben, men gjennomføres av engasjerte medlemmer med ujevne mellomrom.

En hyggelig hundehobby:

For mange er også hundeutstilling en spennende hobby, både når det gjelder selve konkurransen og miljøet omkring. Her treffer du andre hundeeiere som du kan utveksle erfaringer med, du får sett andre hunder, både av din egen rase og andre raser, og du blir kjent med mennesker som også har interesse for hund. Kanskje får du se mor og far til hunden din, søsken eller andre slektninger.

Den viktigste bruksegenskapen hos norske hunder er at den skal kunne fungere som familiehund, både mentalt og på turer i skog og mark. I raseavl er det viktig at hundene har de egenskapene rasen skal ha, og på utstillinger bedømmes hver enkelt hund opp mot den offisielle rasestandarden. På den måten vet du som valpekjøper ganske mye om det du kan forvente av nettopp din hund. (Kilde: NKK)

«Ny i ringen», en innføring finner du her
Regelverket finner du her