Fast treningsdag: Mandag kl 19.00 (Vi følger skoleruta)
Sted: Ved klubbhuset (Fasanvegen 45)
Kontaktperson: Linn Mariell Heggelund tlf: 46 81 14 15
FB: Elverum Hundeklubb – Rallylydighet
E-post: rally@elverumhundeklubb.no

I rallygruppa er vi en stor og fin gjeng som er opptatt av samhold og å ha det gøy sammen. Vi trener og konkurrerer på alle nivåer. I utgangspunktet er det egentrening uten instruktør, men vi hjelper selvfølgelig hverandre. Vi trener mye enkelt-øvelser og momenter, men også på konkurranse-trening og hele baner.
Du trenger ikke å delta i konkurranser for å være med på treningene, bare du og hunden har det gøy og tar nye trenings-utfordringer.

Du er hjertelig velkommen til å se hva vi holder på med og bli kjent med medlemmene i gruppa.

Hva er rallylydighet:
Rallylydighet er en hundesport som ble godkjent av Norsk Kennel Klub i 2013. Sporten går ut på å gå gjennom en bane som består av 15-22 skilt med øvelser fra lydighet, agility og freestyle. Som i agility er banene nye for hver konkurranse, slik at kombinasjonene ikke er gitt på forhånd. Banene har en maksimaltid på 3-4 minutter, og tiden er avgjørende kun hvis ekvipasjer har lik poengsum. Eier har lov til å rose og oppmuntre hunden under konkurransen. Det trekkes ikke for at fører kommanderer hunden både med stemme og tegn. Hoppehinder er maks 40 cm høye. Svært mange hunder vil ha utbytte av å trene rallylydighet, og denne konkurranseformen passer for alle raser. (Kilde: NKK)

Regelverk finner du her