Historikk
Det hele startet med noen ildsjeler som trente hund på Hanstadskolen. Etter hvert kom det til flere som ble med på disse treningene og de begynte å snakke om å organisere seg og starte en hundeklubb. Og slik ble det. Den 25.11.1987 ble stiftelsesmøte holdt på Hanstad skole i Elverum.

Det ble bestemt at klubben skulle hete Elverum hundeklubb. Medlemskontingent ble satt til 200,- Hovedtrener første året var Pål Hermansen. Medlemstallet økte raskt og kom snart opp i ca 100 medlemmer. Aktivitetene var lydighet, agility, bruks og vanlig hverdagslydighet og det var stor oppslutning om den nye klubben.

I perioden 2001 til 2004 var det liten aktivitet i klubben inntil noen nye ildsjeler bestemte seg for å få fart i den på nytt og den 29. juni 2004 møttes noen aktive og valgte et interimstyre til å drifte klubben frem til årsmøtet som skulle avholdes i februar 2005.

Noen av de som var med på å sette fart i klubben igjen var instruktører og det ble annonsert ut valpekurs og kurs i lydighet samt at det ble lagt opp til en kveld for vanlig miljøtrening.  Ved årsskiftet 2004/2005 hadde vi igjen ca 80 medlemmer og det har økt på videre til vi i dag har ca 200 medlemmer.